Wycieczka do Krakowa, Oświęcimia, Energylandii pełna niezapomnianych wspólnych chwil…

Uczniowie klasy 306P, 302P, 303P, 301P, 201 oraz klas 101, 105 i 106 pojechali w środę 6 października na swoją pierwszą dłuższą wycieczkę.

Pierwszego dnia udaliśmy się na zwiedzanie Krakowa. Mieliśmy okazję być na Wawelu, zobaczyć Królewski Dzwon Zygmunta. Podobno jeśli dotknie się lewą ręką jego serca, to spełni on wszystkie nasze marzenia! Oglądaliśmy wystawę arrasów znajdującą się w Zamku Królewskim, a także byliśmy na Rynku Głównym i w Kościele Mariackim, w którym o pełnej godzinie mogliśmy usłyszeć Hejnał Mariacki.

Kolejnego dnia wybraliśmy się do Oświęcimia, aby zobaczyć dawny niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny. Odwiedziliśmy tereny dwóch byłych obozów Auschwitz I oraz Auschwitz II-Birkenau.

Każdy, kto przekroczył bramę z napisem „Arbeit macht frei” („Praca czyni wolnym”), na pewno nie wyszedł z niej taki sam. Usłyszeliśmy historie ludzi, którzy niewinnie zginęli w warunkach dla nas niewyobrażalnych. Obejrzeliśmy wystawy, które przedstawiały zachowane do dnia dzisiejszego rzeczy po przebywających tam niegdyś osobach. Wszystko, co zobaczyłam w tym miejscu, bardzo mną poruszyło, dlatego uważam, że każdy Polak powinien je chociaż raz odwiedzić. Na zakończenie zwiedzania przewodnik zacytował Edwarda Stachurę, który kiedyś  powiedział „Ludzi coraz więcej, a człowieka coraz mniej”. Słowa te bardzo do mnie trafiły, skłoniły do refleksji nad tym, jakim jestem człowiekiem. To, jak będzie wyglądał świat w przyszłości, zależy tylko od nas, młodych ludzi i naszym zadaniem jest nie doprowadzić do powtórzenia historii sprzed kilkudziesięciu lat. Pod koniec drugiego dnia naszej wycieczki wybraliśmy się na zakupy do Galerii Kazimierz oraz na wieczorny spacer po Kazimierzu.

Ostatniego dnia udaliśmy się do Energylandii, w której spędziliśmy ponad 8 godzin, korzystając ze znajdujących się tam atrakcji. Było to niesamowite zakończenie naszej wycieczki.

Bardzo dziękujemy naszemu wychowawcy p. Piotrowi Wiśniewskiemu za zorganizowanie świetnego wyjazdu, a także naszym wspaniałym opiekunom: prof. Jolancie Gintowt i prof. Kamilowi  Maciejewskiemu. Podziękowania również dla Biura Juventur (Pan Filip Nogieć – klasa sama w sobie i niezrównany kierowca). DZIĘKUJEMY !!!